Poboczne oddziaływanie reklam w mediach

Media są jednostką opiniotwórczą. To fakt znany powszechnie, a jednak łatwo ulegamy wpływom. Pomijając oddziaływanie wiadomości, które to często nie do końca wykazują subiektywizm, skupmy się na reklamie. Jest ona z założenia opiniotwórcza. Narzuca nam w sposób bezpośredni sądy i opinie na temat określonych produktów, czy też systemu zachowań. Nie zdajemy sobie z tego sprawy, lecz reklamy wykorzystują szereg technik manipulacyjnych. Nie zawsze odnoszą one skutek zamierzony przez reklamodawców. Często rozumiane są na opak. Zazwyczaj schemat ten dotyczy oglądanych reklam w momencie, gdy nie do nas jest adresowana. Przykładem może być sytuacja, gdy typowy stereotypowy mężczyzna ogląda reklamy kosmetyków dla kobiet. Nie ma on pojęcia o produktach z tej kategorii, a i tak wyrabia sobie zdanie na ich temat. Zazwyczaj święcie wierzy, że najlepsze kosmetyki sprzedają najmłodsze, najładniejsze i najmniej ubrane aktorki reklamowe. Podobnie wygląda odbiór reklamy piwa przez nieletnich. W ich oczach spożycie alkoholu wzmacnia przyjaźń i jest niezbędnym elementem spotkań. W zamierzeniu reklamodawców reklamowany towar jest dodatkiem, a nie celem spotkania.

Leave a Reply

Strony
Polecamy
  • Szukanie sensacjiSzukanie sensacji
    Poszukiwanie dla siebie sensacji, co do na przykład dodatków, może być sposobem, na zainteresowanie się różnymi wiadomościami. Sensacja, jaka jest codziennie dla nas dostępna, może się okazać czymś, co będziemy …
  • Kilka słów o pozycjonowaniu stronKilka słów o pozycjonowaniu stron
    Oczywiste jest, że każdy, kto prowadzi jakąkolwiek witrynę internetową dąży do tego, by była ona jak najczęściej odwiedzana – w wielu przypadkach przekłada się to przecież na bezpośrednie zyski. Dlatego …
  • Agencja pr warszawaAgencja pr warszawa
    Public relations dla każdego. Czym jest wizerunek, wiedzą wszyscy. Nie każdy jednak ma świadomość, jak ważne jest jego pozytywne kształtowanie. Tyczy się to zarówno firm, jak i też osób publicznych. …
Najnowsze komentarze