Poboczne oddziaływanie reklam w mediach

Media są jednostką opiniotwórczą. To fakt znany powszechnie, a jednak łatwo ulegamy wpływom. Pomijając oddziaływanie wiadomości, które to często nie do końca wykazują subiektywizm, skupmy się na reklamie. Jest ona z założenia opiniotwórcza. Narzuca nam w sposób bezpośredni sądy i opinie na temat określonych produktów, czy też systemu zachowań. Nie zdajemy sobie z tego sprawy, lecz reklamy wykorzystują szereg technik manipulacyjnych. Nie zawsze odnoszą one skutek zamierzony przez reklamodawców. Często rozumiane są na opak. Zazwyczaj schemat ten dotyczy oglądanych reklam w momencie, gdy nie do nas jest adresowana. Przykładem może być sytuacja, gdy typowy stereotypowy mężczyzna ogląda reklamy kosmetyków dla kobiet. Nie ma on pojęcia o produktach z tej kategorii, a i tak wyrabia sobie zdanie na ich temat. Zazwyczaj święcie wierzy, że najlepsze kosmetyki sprzedają najmłodsze, najładniejsze i najmniej ubrane aktorki reklamowe. Podobnie wygląda odbiór reklamy piwa przez nieletnich. W ich oczach spożycie alkoholu wzmacnia przyjaźń i jest niezbędnym elementem spotkań. W zamierzeniu reklamodawców reklamowany towar jest dodatkiem, a nie celem spotkania.

Leave a Reply

Strony
Polecamy
  • Social media agencja
    Po co agencja social media. Prywatnie niemal każdy ma konta w mediach społecznościowych, ciesząc się z ich rozmaitych funkcji. Okazuje się jednak, że jest to wspaniałe narzędzie promocji dla firm, …
  • Agencja pr warszawa
    Public relations dla każdego. Czym jest wizerunek, wiedzą wszyscy. Nie każdy jednak ma świadomość, jak ważne jest jego pozytywne kształtowanie. Tyczy się to zarówno firm, jak i też osób publicznych. …
  • Projektowanie logo firmy
    Zainwestuj w dobre logo. Zarówno w internecie, jak i w przestrzeni publicznej, zalewa nas fala tandetnych, kiczowatych reklam i ogłoszeń przeróżnych firm, które próbują się wyróżnić. Niestety, to wyróżnienie najczęściej …
Najnowsze komentarze