Poboczne oddziaływanie reklam w mediach

Media są jednostką opiniotwórczą. To fakt znany powszechnie, a jednak łatwo ulegamy wpływom. Pomijając oddziaływanie wiadomości, które to często nie do końca wykazują subiektywizm, skupmy się na reklamie. Jest ona z założenia opiniotwórcza. Narzuca nam w sposób bezpośredni sądy i opinie na temat określonych produktów, czy też systemu zachowań. Nie zdajemy sobie z tego sprawy, lecz reklamy wykorzystują szereg technik manipulacyjnych. Nie zawsze odnoszą one skutek zamierzony przez reklamodawców. Często rozumiane są na opak. Zazwyczaj schemat ten dotyczy oglądanych reklam w momencie, gdy nie do nas jest adresowana. Przykładem może być sytuacja, gdy typowy stereotypowy mężczyzna ogląda reklamy kosmetyków dla kobiet. Nie ma on pojęcia o produktach z tej kategorii, a i tak wyrabia sobie zdanie na ich temat. Zazwyczaj święcie wierzy, że najlepsze kosmetyki sprzedają najmłodsze, najładniejsze i najmniej ubrane aktorki reklamowe. Podobnie wygląda odbiór reklamy piwa przez nieletnich. W ich oczach spożycie alkoholu wzmacnia przyjaźń i jest niezbędnym elementem spotkań. W zamierzeniu reklamodawców reklamowany towar jest dodatkiem, a nie celem spotkania.

Leave a Reply

Strony
Polecamy
  • Kilka słów o pozycjonowaniu stronKilka słów o pozycjonowaniu stron
    Oczywiste jest, że każdy, kto prowadzi jakąkolwiek witrynę internetową dąży do tego, by była ona jak najczęściej odwiedzana – w wielu przypadkach przekłada się to przecież na bezpośrednie zyski. Dlatego …
  • Banery reklamowe lublinBanery reklamowe lublin
    Banery reklamowe. Prowadziłem własną firmę, ta jednakże nie prosperowała najlepiej. Jeśli nie chciałem zbankrutować, musiałem coś z tym zrobić. Postanowiłem więc zainwestować w solidną reklamę. Oczywiście najpierw wykorzystałem do tego …
  • Gadżety reklamoweGadżety reklamowe
    Gadżety reklamowe niejednokrotnie są używane przez firmy, by przyciągnąć klientów. Dzięki temu ludzie jeśli nawet nie wiedzą o danej firmie, to jeśli otrzymają taki drobiazg, to będą tą firmę pamiętać. …
Najnowsze komentarze